Reggel szokásom, mielőtt felkelek odanyúlok a laptopért, ami rendesen éjszakára csak hibernálva van és megnézem a leveleimet. Az hogy jó szokás vagy nem, ne firtassuk. Azt se, hogy ez függőség-e. Sokak szerint az, mások még tolerálják, minden relatív. Ma is nyúlok a gépért, amíg feléled, végigpörgetem a tv-adókat is. A DSF-en az a feladat, hogy 500 euróból le kell jutni a Garda-tóhoz (kb. 450 km), az alkalmas, érvényes műszakival rendelkező közlekedési eszköz vételárát is beleértve. Hősünk egy tűrhető állapotú Audi 200-ast alkuszik le éppen 700 euróról a felére, a maradék 150 meg elég lesz üzemanyagra, talán egy szendvicsre is. DSF-en már csak ilyen a túlélő só.

Pattan is az isteni szikra, ugyan nézzük már meg, hogyért kínálják a 200-as Audikat. Az első nyugati autóm egy Audi 80-as volt, még az első szériából, de már kockalámpával.Így van némi kötődésem a márkához, csak a karosszériaműhely évenkénti felkeresése tántorított annak idején el tőle.

Kiválasztom a mobile.de-n az Audit meg a 200-ast. Van is 32 találat elsőre, legfelül 600-ért egy Turbo, ami 96 óta nem ment és az eladó szerint vagy csapágyhibás vagy feltöltési gondja van. Ezt ellensúlyozza a metálkék festés. De nézzük meg a másik végletet, melyik a legdrágább. Meghökkenek a címsor láttán:

Audi President A.Izetbegovic Armoured/Gepanzert B6 - EUR 22500,-

Alija Izetbegovič kezdeményezte azt a népszavazást, amelynek eredményeképp Bosznia-Hercegovina önálló állammá vált, majd ő volt az új köztársaság első elnöke 1992-1996 között. Az ország újkori és egykori történetébe nem mennék bele, én a mai napig nem értem azt, ami kilencvenes évek óta az egykori Jugoszlávia területén történt, ennek ismertetését meghagyom másoknak. Talán csak egy dolgot emelnék ki, lényegében az első világháború is azzal kezdődött, hogy a Habsburg-trónörököst Szarajevóban egy Gavrilo Princip nevű diák lelőtte.

Az viszont kétségtelen, hogy Izetbegovič elnöksége idején szüksége volt páncélozott autóra, hisz abban az időszakban polgárháború dúlt ott.

A meglepő az, hogy a páncélzattal jelentősen megnövelt súlyú járművet egy mindössze 165 lovas motor hajtja. Bár ha figyelembe veszem a balkáni útviszonyokat, bizonyára elegendő.

A páncélzat véd több féle fegyver ellen. Ebből nekem csak az AK47 ismerős, annak lámpagyári változatával találkoztam a Magyar Néphadseregben.

Míg el nem felejtem, az autó szállításra elő van készítve. Természetesen Szarajevóban. És ne felejtsük Ferenc Ferdinánd túlélési esélyeit jelentősen javította volna egy ilyen Audi. Csak 1914-ben az Audikat még nem páncélozták.

A bejegyzés trackback címe:

https://redcat.blog.hu/api/trackback/id/tr22869179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása