2008.02.24. 12:03
A profi
Ma a bolhapiacon megakadt a szemem egy másikfajtán. Az eladó elmondása szerint Ford és működőképes. Alku nélkül kemény 500 Ft-ot fizettem érte:
Kívülről nem igazán bizalomgerjesztő darab, sokat mond az alu öntvényház. A tranzisztoron (tirisztoron?) a felirat már olvashatatlan, sőt némileg korrodált a háza.
Az alu zárólemezt levéve a következő tárult a szeme elé:
A két M3-as anyát lecsavaroztam. majd a kalapos tranzisztor lábait kiforasztottam, így kijött a panel:
A panel vezetékes oldala szépen néz ki, tiszta, korróziómentes. A rajta lévő felirat szerint az Intertonic gyártotta. A panelba ültetett tarnzisztort a bélyegzés szerint 1976 38-adik hetében gyártották. A többi alkatrészen nincs dátumbélyegzés, ha csak a nagyteljesítményű ellenállásokon lévő "71" nem az.
Sajnos a kiépítés során, a legnagyobb óvatosság ellenére a panel egy helyen elszakadt, de javítható. Ezen a ponton található a panel egyetlen hiányossága, ha a beültetett csőszegecseket elnitelik, ez nem fordult volna elő. De majd visszaépítésnél kijavítom a hibát.
Abból ítélve, hogy személygépkocsiban volt - az eladó szerint is, meg a méreteiből is arra lehet következtetni - 12 voltos lehet. A visszáram kapcsoló hiánya pedig generátorhoz való feszültségszabályzóra utal. Ezért mivel a TS-t át akarom építeni 12 voltra, lehet, kis tuning után ezt fogom felrakni a motorra.
A bejegyzés trackback címe:
https://redcat.blog.hu/api/trackback/id/tr27352318
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.